NVM-Consumentenvoorlichting fungeert als aanspreekpunt voor consumenten die bij een vraag of een klacht over een NVM-makelaar geïnformeerd willen worden.

Naast informatie over NVM-makelaars in het algemeen en informatie over wat men van een NVM-makelaar mag verwachten, kan de consument geïnformeerd worden over de mogelijkheden om binnen de NVM over een klacht of geschil een oordeel te krijgen.

Telefoon

Afdeling Consumentenvoorlichting is op maandag en donderdag van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar via 030-6085189. Telefonisch kunnen de medewerk(st)ers van afdeling Consumentenvoorlichting eventuele vragen beantwoorden, maar het is niet mogelijk om telefonisch een klacht in behandeling te nemen. Het indienen van een klacht dient schriftelijk te gebeuren (zie hieronder hoe u een klacht moet indienen).

E-mail

Voor een kort informatief antwoord op vragen kunt u ons per e-mail bereiken. U kunt een e-mail sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Postadres

Als u een klacht heeft over een NVM-makelaar, kunt u deze schriftelijk indienen bij de NVM via onderstaand adres. Voegt u bij uw klacht de reeds gevoerde correspondentie met de makelaar en eventueel andere relevante stukken. Nederlandse Vereniging van Makelaars NVM Afdeling Consumentenvoorlichting Postbus 2222 3430 DC Nieuwegein De ervaring leert dat een klachtenprocedure bij een beroepsvereniging niet altijd leidt tot een bevredigende oplossing van een geschil. Mediation is een andere vorm van conflictoplossing. Voor meer informatie www.nvm.nl.

Klik hier voor de Algemene Consumentenvoorwaarden NVM februari 2015.

Klik hier indien u een klacht wilt indienen.


huis-kopen-via-nvm-aankoopmakelaar-makelaar-makelaarskantoor-haaglanden

huis-verkopen-via-nvm-makelaar-makelaarskantoor-haaglanden